Kopafbeelding publicaties CPB

Publicaties

Gerichte advertenties, concurrentie tussen websites en privacy

In dit Discussion Paper laten we zien dat het aanbrengen van beperkingen op informatieverzameling voor gerichte advertenties een extra indirect effect heeft op consumentenprijs via de relatie met marktmacht van websites.

CPB Discussion Paper 280 | 7 juli 2014

44 pagina's | pdf document, 1.7 MB

ISBN 978-90-5833-650-7 | Naar publicatie

De waarde van een juiste vormgeving van het EU-Octrooi

Als de juiste vormgeving wordt gekozen, kan de waarde van de nieuwe Europese Unie (EU-) octrooien verdubbelen tot 8,5 miljard euro per jaar waardoor innovatie winstgevender wordt.

CPB Policy Brief 2012/05 | 16 november 2012

16 pagina's | pdf document, 2.9 MB

ISBN 978-90-5833-573-9 | Naar publicatie

Innovatiebeleid: Europa of de lidstaten?

Innovatie heeft zelden uitsluitend binnenlandse oorzaken en gevolgen, maar hoe kan een Europees innovatiebeleid nationaal innovatiebeleid aanvullen of vervangen?

CPB Document 132 | 7 november 2006

80 pagina's | pdf document, 496 KB

ISBN 9789058332981 | Naar publicatie

Deel deze pagina