Search results
The scope of the external return to higher education
This article examines whether the productivity spillovers from a large share of highly educated workers occur within regions, sectors and/or firms. To distinguish between these possibilities, I follow a two-stage procedure to estimate a Mincerian wage equation using matched employer-employee panel data on individual earnings and educational attainment. →
The scope of the external return to higher education
This article examines whether the productivity spillovers from a large share of highly educated workers occur within regions, sectors and/or firms. To distinguish between these possibilities, I follow a two-stage procedure to estimate a Mincerian wage equation using matched employer-employee panel data on individual earnings and educational attainment. →
Kosten en baten van de beroepsbegeleidende leerweg in het mbo
Deze CPB-notitie brengt, op verzoek van het ministerie van OCW in reactie op de motie Wiersma c.s. (kamerstuk 31524, nr. 326 ), de kosten en baten in kaart van de beroepsbegeleidende leerweg (bbl) in het middelbaar beroepsonderwijs en zet deze af tegen de beroepsopleidende leerweg (bol) en doet dat voor werkgevers, studenten, mbo-instellingen en de overheid. →
Kosten en baten van de beroepsbegeleidende leerweg in het mbo
Deze CPB-notitie brengt, op verzoek van het ministerie van OCW in reactie op de motie Wiersma c.s. (kamerstuk 31524, nr. 326 ), de kosten en baten in kaart van de beroepsbegeleidende leerweg (bbl) in het middelbaar beroepsonderwijs en zet deze af tegen de beroepsopleidende leerweg (bol) en doet dat voor werkgevers, studenten, mbo-instellingen en de overheid. →
Bewezen (in)effectieve maatregelen tegen leerachterstanden in het primair onderwijs
Dit is een CPB Achtergronddocument bij de notitie ‘effectieve interventies leerachterstanden in het primair onderwijs’. Waar de notitie beoogt om een toegankelijk en handzaam kompas te zijn, biedt dit achtergronddocument meer detail. Dit achtergronddocument behandelt de literatuur die gaat over het voorkomen en inlopen van leerachterstanden in het primair onderwijs, om antwoord te geven op de vraag welke interventies het meest effectief zijn om in te zetten bij kinderen met (risico op) een leerachterstand, rekening houdend met de achtergrond van het kind. →
Bewezen (in)effectieve maatregelen tegen leerachterstanden in het primair onderwijs
Dit is een CPB Achtergronddocument bij de notitie ‘effectieve interventies leerachterstanden in het primair onderwijs’. Waar de notitie beoogt om een toegankelijk en handzaam kompas te zijn, biedt dit achtergronddocument meer detail. Dit achtergronddocument behandelt de literatuur die gaat over het voorkomen en inlopen van leerachterstanden in het primair onderwijs, om antwoord te geven op de vraag welke interventies het meest effectief zijn om in te zetten bij kinderen met (risico op) een leerachterstand, rekening houdend met de achtergrond van het kind. →