Search results

There are 10 search results for *.
May 14, 2018

Vrijwillig uit de auto: gedragsbeïnvloeding in de werkgerelateerde mobiliteit

De Nederlandse overheid doet veel om mobiliteit in goede banen te leiden. In deze notitie kijken we naar de effecten van gedragsbeïnvloeding op mobiliteit in woon-werk- en zakelijk verkeer. Dit doen we met een overzicht van de empirische literatuur en een analyse van de effecten van het programma Low Car Diet (LCD).

May 14, 2018

Vrijwillig uit de auto: gedragsbeïnvloeding in de werkgerelateerde mobiliteit

De Nederlandse overheid doet veel om mobiliteit in goede banen te leiden. In deze notitie kijken we naar de effecten van gedragsbeïnvloeding op mobiliteit in woon-werk- en zakelijk verkeer. Dit doen we met een overzicht van de empirische literatuur en een analyse van de effecten van het programma Low Car Diet (LCD).

February 28, 2018

Why do wages grow faster in urban areas? Sorting of high potentials matters

The existence of an urban wage growth premium is a well-established empirical fact. This article challenges the conventional view that faster wage growth for urban workers is caused by human capital spillovers.

February 28, 2018

Why do wages grow faster in urban areas? Sorting of high potentials matters

The existence of an urban wage growth premium is a well-established empirical fact. This article challenges the conventional view that faster wage growth for urban workers is caused by human capital spillovers.

February 19, 2014

Urban traffic externalities: quasi-experimental evidence from housing prices

This paper exploits a quasi-experiment to value the benefits of reducing urban traffic externalities.

No title
February 19, 2014

Urban traffic externalities: quasi-experimental evidence from housing prices

This paper exploits a quasi-experiment to value the benefits of reducing urban traffic externalities.

No title
February 19, 2014

Urban traffic externalities: quasi-experimental evidence from housing prices

This paper exploits a quasi-experiment to value the benefits of reducing urban traffic externalities.

No title
January 14, 2014

Economisch optimale waterveiligheid in het IJsselmeergebied

Veiligheid meeste dijken IJsselmeergebied afdoende, de meeste dijkringen hoeven de komende decennia niet te worden versterkt.

No title
January 14, 2014

Economisch optimale waterveiligheid in het IJsselmeergebied

Veiligheid meeste dijken IJsselmeergebied afdoende, de meeste dijkringen hoeven de komende decennia niet te worden versterkt.

No title
January 14, 2014

Economisch optimale waterveiligheid in het IJsselmeergebied

Veiligheid meeste dijken IJsselmeergebied afdoende, de meeste dijkringen hoeven de komende decennia niet te worden versterkt.

No title