Search results

There are 6 search results for *.
December 15, 2017

Scientia potentia est: de opkomst van de makelaar voor alles

Publication (in Dutch only)

Digitale platforms brengen substantiële voordelen voor consumenten en bedrijven door op te treden als makelaar voor uiteenlopende diensten en producten. Naast vele voordelen, zijn er ook nadelen aan deze verandering: platforms worden stelselmatig gebruikt om misleidende informatie te verspreiden.

October 3, 2017

The effect of geographical distance on online transactions: Evidence from the Netherlands

Publication

The rise of online trade alters the role of distance between (potential) buyers and sellers. We use data from eBay subsidiary Marktplaats.nl, one of the largest online trading platforms in the Netherlands, to estimate how distance affects the probability of a transaction between small geographical regions.

August 11, 2016

Marktordening bij nieuwe ICT-toepassingen

Publication (in Dutch only)

ICT leidt tot een heel scala aan algemeen toepasbare technologieën. Deze nieuwe technologieën veranderen de economie. Tegelijkertijd brengen ze risico’s voor publieke belangen met zich mee.

February 25, 2016

Kansrijk innovatiebeleid

Publication (in Dutch only)

Kansrijk innovatiebeleid belicht de effecten van beleidsmaatregelen op het gebied van fiscale stimulering van r&d, financiering van innovatieve bedrijven, instituten voor toegepast onderzoek, topsectoren en aanbestedingen.

July 7, 2014

Targeted advertising, platform competition and privacy

Publication

Targeted advertising can benefit consumers through lower prices for access to websites. Yet, if consumers dislike that websites collect their personal information, their welfare may go down.

Image for Targeted advertising, platform competition and privacy
July 30, 2013

Economic aspects of Internet security

Publication

The security of the Internet depends on the behaviour of both infrastructure providers and end users.