Search results

There are 7 search results.
May 30, 2022

Do people value environmental goods? Evidence from the Netherlands

We find strong associations between house prices and environmental factors that are directly noticeable. This mainly concerns noise pollution and the amount of greenery and water in close proximity to a house....

No title
June 8, 2021

Housing Market Effects of a Railroad Tunneling: Evidence from a quasi-experiment

The railroad tunnelling in Delft (the Netherlands) has led to substantial, additional, increases in residential property prices. Our results show that the price elasticity with respect to the distance to the (tunnelled) railroad would have been about 5 percentage points lower in case Delft would not have tunneled its railroad.

Railway station Delft
March 16, 2021

Second Opinion MKBA Economische Analyse Zoetwater

Op verzoek van Rijkswaterstaat heeft het CPB een second opinion uitgevoerd naar de MKBA Economische Analyse Zoetwater (EAZ). De MKBA EAZ onderzoekt de welvaartseffecten van twee pakketten van maatregelen ten behoeve van...

No title
January 19, 2021

Stedelijk bouwen, agglomeratie-effecten en woningprijzen

Woningbouw dempt de stijging van huizenprijzen, ook in stedelijk gebied. Agglomeratie-effecten werken juist prijsverhogend, maar zijn niet groot genoeg om het prijsdempende effect van nieuwbouw teniet te...

No title
June 30, 2020

Kansrijk mobiliteitsbeleid 2020

CPB en PBL: brede aanpak nodig voor oplossen mobiliteitsvraagstukken.

No title
May 22, 2018

Leefbaarheidsbaten A2 tunnel Maastricht zeer aanzienlijk: meer dan 200 miljoen

In onze studie vinden we dat door de ondertunneling van de A2 in Maastricht de leefbaarheid van de stad sterk toeneemt. We berekenen een leefbaarheidswinst voor bestaande huizen binnen één kilometer van 220 mln euro. Het is aannemelijk dat de totale winst nog hoger ligt.

May 22, 2018

How large are road traffic externalities in the city? The highway tunneling in Maastricht, the Netherlands

Infrastructure projects are increasingly aiming to improve liveability, in particular in urban areas. We analyse a specifi c case in which an existing highway in an urban area was moved underground in order to improve intercity traffic flows and to reduce traffic externalities.