Search results
Transit-oriented developments and residential property values
PublicationAs urbanization continues, congestion externalities are becoming more important due to an increasing utilization of the prevailing infrastructure. A growing number of cities have conducted transit-oriented developments to mitigate these congestion externalities. In this article, we analyze the effects of transit-oriented developments on residential property values →
Energietransitie en goederenvervoer in de WLO
Publication (in Dutch only)De energietransitie gaat gepaard met grote onzekerheden in de toekomstige omvang van het goederenvervoer. Vooral voor spoor en binnenvaart. De huidige referentiepaden van BasGoed – het Nederlandse goederenvervoermodel – geven nog steeds een representatief beeld van de onzekerheden in het goederenvervoer. Wel stellen we vast dat twee aspecten in de toekomst nadere aandacht vereisen: het toenemend gebruik van biomassa en het veranderende ruimtelijke patroon van vraag naar en aanbod van energie. →
Leefbaarheidsbaten A2 tunnel Maastricht zeer aanzienlijk: meer dan 200 miljoen
Publication (in Dutch only)Ruimtelijke- én mobiliteitsprojecten in de stad: wat en hoe groot zijn de effecten?
Publication (in Dutch only)Vrijwillig uit de auto: gedragsbeïnvloeding in de werkgerelateerde mobiliteit
Publication (in Dutch only)De Nederlandse overheid doet veel om mobiliteit in goede banen te leiden. In deze notitie kijken we naar de effecten van gedragsbeïnvloeding op mobiliteit in woon-werk- en zakelijk verkeer. Dit doen we met een overzicht van de empirische literatuur en een analyse van de effecten van het programma Low Car Diet (LCD). →
Economic Decision Problems in Multi-Level Flood Prevention: a new graph-based approach used for real world applications
PublicationFlood prevention policy is of crucial importance to the Netherlands. We assess economical optimal flood prevention where multiple barrier dams and dikes protect the hinterland against sea level rise and peak river discharges. Current optimal flood prevention methods only consider dike rings with no dependencies between dikes. We propose a graph-based model for a cost-benefit analysis to determine optimal dike heights with multiple dependencies between dikes and barrier dams. →
Authors
- Peter Zwaneveld (24)
- Gerard Verweij (9)
- Paul Verstraten (6)
- Thomas Michielsen (4)
- Annemiek Verrips (3)
- Frits Bos (3)
- Joep Tijm (3)
- Koen van Ruijven (3)
- Thomas van der Pol (3)
- Raoul van Maarseveen (2)
- Willemijn Weijschede- v.d. Straaten (2)
- Ioulia Ossokina (1)
- Jan Svitak (1)
- Joost Veenstra (1)
- Judith Bayer (1)
- Tijl Hendrich (1)
- Show all