Search results

There are 5 search results.
May 14, 2018

Vrijwillig uit de auto: gedragsbeïnvloeding in de werkgerelateerde mobiliteit

Publication (in Dutch only)

De Nederlandse overheid doet veel om mobiliteit in goede banen te leiden. In deze notitie kijken we naar de effecten van gedragsbeïnvloeding op mobiliteit in woon-werk- en zakelijk verkeer. Dit doen we met een overzicht van de empirische literatuur en een analyse van de effecten van het programma Low Car Diet (LCD).

May 7, 2018

Economic Decision Problems in Multi-Level Flood Prevention: a new graph-based approach used for real world applications

Publication

Flood prevention policy is of crucial importance to the Netherlands. We assess economical optimal flood prevention where multiple barrier dams and dikes protect the hinterland against sea level rise and peak river discharges. Current optimal flood prevention methods only consider dike rings with no dependencies between dikes. We propose a graph-based model for a cost-benefit analysis to determine optimal dike heights with multiple dependencies between dikes and barrier dams.

February 28, 2018

Opties om de stedelijke productiviteit te bevorderen

Publication (in Dutch only)

Steden hebben een positieve invloed op de productiviteit en vormen daarom een belangrijk onderdeel van onze economie. De productiviteitsvoordelen van verstedelijking zijn er voor alle werknemers, maar ze zijn niet voor alle bevolkingsgroepen even groot.

February 28, 2018

Why do wages grow faster in urban areas? Sorting of high potentials matters

Publication

The existence of an urban wage growth premium is a well-established empirical fact. This article challenges the conventional view that faster wage growth for urban workers is caused by human capital spillovers.

February 28, 2018

Complexities in the spatial scope of agglomeration economies

Publication

This article argues that the spatial scope of agglomeration economies is much more complex than is often assumed in the agglomeration literature. We provide insight into this issue by analyzing panel data on individual wages with a high level of spatial detail.