Search results

There are 4 search results.
July 13, 2018

Kosten en baten van de beroepsbegeleidende leerweg in het mbo

Publication (in Dutch only)

Deze CPB-notitie brengt, op verzoek van het ministerie van OCW in reactie op de motie Wiersma c.s. (kamerstuk 31524, nr. 326 ), de kosten en baten in kaart van de beroepsbegeleidende leerweg (bbl) in het middelbaar beroepsonderwijs en zet deze af tegen de beroepsopleidende leerweg (bol) en doet dat voor werkgevers, studenten, mbo-instellingen en de overheid.

February 14, 2018

Do paid teacher trainee programs lead to additional teachers in secondary education? A Regression Discontinuity Analysis

Publication

This paper evaluates the quantitative effects of two teacher traineeships that were implemented in the Netherlands to address shortages of fully qualified teachers in secondary education. Applying a fuzzy regression discontinuity design, we estimate the effects of being selected to participate in one of the traineeships. We find no significant local average treatment effects of being selected on the probabilities of enrolling into academic teacher training, obtaining a full teaching qualification, and on working in education, although the point estimates are positive for the first two outcome variables.

February 8, 2018

Waarde van een startkwalificatie op de arbeidsmarkt

Publication (in Dutch only)

Deze studie verkent de rol van de startkwalificatie bij het optimaliseren van de aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt voor mbo-studenten. Hierbij proberen we de volgende vragen te beantwoorden: 1. Doen jongeren met een startkwalificatie het beter op de arbeidsmarkt? 2. Vallen jongeren die al een startkwalificatie hebben gehaald vaker uit? Een startkwalificatie is een diploma op minimaal mbo2-, havo- of vwo-niveau.

December 14, 2016

The Effects of Additional Study Choice Activities: Evidence from a Randomized Controlled Trial

Publication

This paper analyses the eff ect of additional study choice activities on the probability that subscribers withdraw from the study field of their preference before the study actually commences, as well as on the study performance of students who actually start with the study.