Search results

There are 6 search results.
February 24, 2017

Paden naar Leraarschap

Publication (in Dutch only)

Deze CPB Notitie brengt de verschillende paden naar leraarschap in kaart. Het maakt onderdeel uit van het overkoepelende project Monitor Impuls Leraren Tekortvakken dat het Centraal Planbureau uitvoert in opdracht van het ministerie van OCW.

June 20, 2016

Kansrijk onderwijsbeleid

Publication (in Dutch only)

Deze publicatie ‘Kansrijk onderwijsbeleid’ is geschreven om tegemoet te komen aan de vraag naar bewezen effectieve maatregelen in het onderwijs.

March 29, 2016

Impact of funding targeted pre-school interventions on school readiness: Evidence from the Netherlands

Publication

We analyze the effectiveness of the early childhood programme (ECP) in the Netherlands. The programme is designed for 2.5 to 4 year olds from disadvantaged backgrounds.

Image for Impact of funding targeted pre-school interventions on school readiness: Evidence from the Netherlands
April 29, 2015

Evaluatie van de Lerarenbeurs: Aanvragers, Deelname en Afronding

Publication (in Dutch only)

Dit CPB Achtergronddocument dient als achtergrondinformatie bij CPB Discussion Paper 305 ‘The effect of schooling vouchers on higher education participation and completion by teachers’.

Image for Evaluatie van de Lerarenbeurs: Aanvragers, Deelname en Afronding
January 17, 2015

Zittenblijven in perspectief

Publication (in Dutch only)

Dit achtergronddocument gaat nader in op literatuur die genoemd wordt in de CPB Policy Brief ‘Zittenblijven in het primair en voortgezet onderwijs: Een inventarisatie van de voor- en nadelen’.

Image for Zittenblijven in perspectief
November 27, 2014

Maatschappelijke kosten-batenanalyses in het onderwijs: Op weg naar een werkwijzer voor onderwijsmaatregelen

Publication (in Dutch only)

Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) heeft het CPB verzocht de mogelijkheden te verkennen om maatschappelijke kosten-batenanalyses (MKBA’s) uit te voeren in het onderwijsdomein.

Image for Maatschappelijke kosten-batenanalyses in het onderwijs: Op weg naar een werkwijzer voor onderwijsmaatregelen