Suzanne Heijnen


Publications

February 24, 2017

Paden naar Leraarschap

Deze CPB Notitie brengt de verschillende paden naar leraarschap in kaart. Het maakt onderdeel uit van het overkoepelende project Monitor Impuls Leraren Tekortvakken dat het Centraal Planbureau uitvoert in opdracht van...

June 20, 2016

Kansrijk onderwijsbeleid

Docenten met goede sociale vaardigheden leren hun leerlingen het meest. Het heeft zin om die sociale vaardigheden te verbeteren. Dit blijkt uit het onderzoek 'Kansrijk Onderwijsbeleid' van het Centraal Planbureau dat...

March 29, 2016

Impact of funding targeted pre-school interventions on school readiness: Evidence from the Netherlands

We analyze the effectiveness of the early childhood programme (ECP) in the Netherlands. The programme is designed for 2.5 to 4 year olds from disadvantaged backgrounds.

Image for Impact of funding targeted pre-school interventions on school readiness: Evidence from the Netherlands
April 29, 2015

Evaluatie van de Lerarenbeurs: Aanvragers, Deelname en Afronding

Dit CPB Achtergronddocument dient als achtergrondinformatie bij CPB Discussion Paper 305 ‘The effect of schooling vouchers on higher education participation and completion by teachers’ (Van der Steeg en Van Elk,...

Image for Evaluatie van de Lerarenbeurs: Aanvragers, Deelname en Afronding
January 17, 2015

Zittenblijven in perspectief

Dit achtergronddocument gaat nader in op literatuur die genoemd wordt in de CPB Policy Brief ‘Zittenblijven in het primair en voortgezet onderwijs: Een inventarisatie van de voor- en nadelen’....

Image for Zittenblijven in perspectief