Marc van der Steeg


Publicaties

4 december 2015

Leidt een hogere beloning tot behoud van leraren in het voortgezet onderwijs?

Dit onderzoek gaat in op de vraag in hoeverre een hogere beloning voor leraren in het voortgezet onderwijs hun beslissing om leraar te blijven beïnvloedt.

Image for Leidt een hogere beloning tot behoud van leraren in het voortgezet onderwijs?
29 april 2015

Het effect van scholingsbeurzen voor leraren op hoger onderwijsdeelname en -afronding: Een regressie-discontinuïteit analyse

Dit discussion paper onderzoekt het effect van toewijzing van een lerarenbeurs op deelname en afronding van hoger-onderwijsopleidingen (bachelors of masters) door leraren.

Image for Het effect van scholingsbeurzen voor leraren op hoger onderwijsdeelname en -afronding: Een regressie-discontinuïteit analyse
29 april 2015

Evaluatie van de Lerarenbeurs: Aanvragers, Deelname en Afronding

Dit CPB Achtergronddocument dient als achtergrondinformatie bij CPB Discussion Paper 305 ‘The effect of schooling vouchers on higher education participation and completion by teachers’.

Image for Evaluatie van de Lerarenbeurs: Aanvragers, Deelname en Afronding
19 mei 2014

Het individuele rendement op promoveren in Nederland: inkomensverschillen tussen Masters en PhD’s

Promovendi hebben in de eerste jaren na het behalen van hun Master-diploma een relatief laag inkomen, maar vanaf elf jaar werkervaring verdienen zij jaarlijks meer.

Image for Het individuele rendement op promoveren in Nederland: inkomensverschillen tussen Masters en PhD’s
23 april 2014

Verkenning ophoging masters PO en VO

OCW heeft het CPB verzocht om een literatuuroverzicht van ervaringen in andere landen met initiatieven om meer hogeropgeleiden voor de lerarenopleiding en het lerarenberoep te laten kiezen.

Image for Verkenning ophoging masters PO en VO