Zoekresultaten

Er zijn 6 zoekresultaten voor *.
14 mei 2018

Vrijwillig uit de auto: gedragsbeïnvloeding in de werkgerelateerde mobiliteit

De Nederlandse overheid doet veel om mobiliteit in goede banen te leiden. In deze notitie kijken we naar de effecten van gedragsbeïnvloeding op mobiliteit in woon-werk- en zakelijk verkeer. Dit doen we met een overzicht van de empirische literatuur en een analyse van de effecten van het programma Low Car Diet (LCD).

28 februari 2018

Waarom groeien lonen sneller in grotere steden? Een onderzoek naar het belang van ruimtelijke selectie

Deze studie richt zich op de vraag waarom lonen sneller groeien in grote steden dan in kleine steden. We concluderen dat dit voornamelijk wordt veroorzaakt door ruimtelijke selectie: personen en bedrijven met een inherent hogere loongroei vestigen zich bij voorkeur in grote steden. Jonge werknemers ervaren echter wel een substantiële verhoogde loongroei in stedelijk gebied.

19 februari 2014

Omgevingsbaten van een nieuwe weg: een ex-post evaluatie

De aanleg van nieuwe wegen stuit vaak op lokaal verzet, wegens een mogelijke toename van verkeersoverlast. Op basis van een ex-post evaluatie laat de analyse in dit paper zien dat wegaanleg ook tot omgevingsbaten kan leiden.

No title
19 februari 2014

Omgevingsbaten van een nieuwe weg: een ex-post evaluatie

De aanleg van nieuwe wegen stuit vaak op lokaal verzet, wegens een mogelijke toename van verkeersoverlast. Op basis van een ex-post evaluatie laat de analyse in dit paper zien dat wegaanleg ook tot omgevingsbaten kan leiden.

No title
14 januari 2014

Economisch optimale waterveiligheid in het IJsselmeergebied

Veiligheid meeste dijken IJsselmeergebied afdoende, de meeste dijkringen hoeven de komende decennia niet te worden versterkt.

No title
14 januari 2014

Economisch optimale waterveiligheid in het IJsselmeergebied

Veiligheid meeste dijken IJsselmeergebied afdoende, de meeste dijkringen hoeven de komende decennia niet te worden versterkt.

No title