Zoekresultaten

Er zijn 17 zoekresultaten voor *.
28 mei 2019

Verder terugdringen schoolverlaten in mbo is niet eenvoudig

Het CPB heeft 3 experimenten van roc’s met het terugdringen van voortijdig schoolverlaten geëvalueerd.

No title
28 mei 2019

Verder terugdringen schoolverlaten in mbo is niet eenvoudig

Het CPB heeft 3 experimenten van roc’s met het terugdringen van voortijdig schoolverlaten geëvalueerd.

No title
20 juni 2016

Kansrijk onderwijsbeleid

Deze publicatie ‘Kansrijk onderwijsbeleid’ is geschreven om tegemoet te komen aan de vraag naar bewezen effectieve maatregelen in het onderwijs.

No title
20 juni 2016

Kansrijk onderwijsbeleid

Deze publicatie ‘Kansrijk onderwijsbeleid’ is geschreven om tegemoet te komen aan de vraag naar bewezen effectieve maatregelen in het onderwijs.

No title
4 december 2015

Leidt een hogere beloning tot behoud van leraren in het voortgezet onderwijs?

Dit onderzoek gaat in op de vraag in hoeverre een hogere beloning voor leraren in het voortgezet onderwijs hun beslissing om leraar te blijven beïnvloedt.

No title
4 december 2015

Leidt een hogere beloning tot behoud van leraren in het voortgezet onderwijs?

Dit onderzoek gaat in op de vraag in hoeverre een hogere beloning voor leraren in het voortgezet onderwijs hun beslissing om leraar te blijven beïnvloedt.

No title
29 juni 2015

Mbo taalexperiment

Deze publicatie geeft een beeld van het Nederlandse taalonderwijs in het mbo.

No title
17 januari 2015

Zittenblijven in perspectief

Dit achtergronddocument gaat nader in op literatuur die genoemd wordt in de CPB Policy Brief ‘Zittenblijven in het primair en voortgezet onderwijs: Een inventarisatie van de voor- en nadelen’.

No title
27 november 2014

Maatschappelijke kosten-batenanalyses in het onderwijs: Op weg naar een werkwijzer voor onderwijsmaatregelen

Het ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschap (OCW) heeft het CPB verzocht de mogelijkheden te verkennen om maatschappelijke kosten-batenanalyses (MKBA’s) uit te voeren in het onderwijsdomein.

No title
5 november 2014

Zijn ervaren leerkrachten beter? Een tweelingstudie

Deze studie laat zien dat verschillen in prestaties van identieke leerlingen in het basisonderwijs in Nederland voor een substantieel deel kunnen worden toegeschreven aan de verschillen in kwaliteit van de leerkrachten.

No title