Zoekresultaten

Er zijn 6 zoekresultaten voor *.
13 juni 2017

De effectiviteit van de fiscale aftrek scholingsuitgaven

Het CPB publiceerde in juli 2016 de notitie “Evaluatie aftrekpost scholingsuitgaven”. Deze notitie beschreef het gebruik van de aftrekpost en het effect ervan op de deelname en uitgaven aan scholing. De achterliggende econometrische analyses bij deze notitie zijn nu in detail uitgewerkt in een wetenschappelijk paper, dat ook aanvullende analyses bevat op basis van de recent ontwikkelde techniek ‘regression kink design’.

27 januari 2017

Samenwerking kinderopvang en onderwijs

(Meer) samenwerking tussen opvang en onderwijs lijkt logisch – zowel tussen voorschoolse voorziening en basisschool, als tussen basisschool en buitenschoolse voorziening. Het is echter niet duidelijk wat de opbrengsten van meer samenwerking zijn voor kinderen en hun ouders. Deze policy brief wil daarom een helder beeld scheppen over de voor- en nadelen van verschillende samenwerkingsvormen.

3 november 2016

Gebruik aftrekpost scholingsuitgaven per inkomensgroep

In juli van dit jaar heeft het CPB op verzoek van de ministeries van OCW, SZW en Financiën de notitie ‘Evaluatie aftrekpost scholingsuitgaven’ opgeleverd. Het Ministerie van OCW heeft het CPB deze week aanvullende informatie verzocht over de aftrekpost scholingsuitgaven.

6 juli 2016

Evaluatie aftrekpost scholingsuitgaven

De aftrekpost scholingsuitgaven in de inkomstenbelasting is een aftrekpost voor uitgaven aan scholing gericht op het verwerven van inkomen uit werk en woning.

17 januari 2015

Zittenblijven in het primair en voortgezet onderwijs: Een inventarisatie van de voor- en nadelen

Bijna de helft van alle leerlingen blijft minimaal één keer zitten op de basis- of middelbare school. Het percentage zittenblijvers piekt aan het begin van de basisschool en in het voorexamenjaar.

17 januari 2015

Zittenblijven in perspectief

Dit achtergronddocument gaat nader in op literatuur die genoemd wordt in de CPB Policy Brief ‘Zittenblijven in het primair en voortgezet onderwijs: Een inventarisatie van de voor- en nadelen’.

No title