Zoekresultaten

Er zijn 16 zoekresultaten.
4 december 2015

Leidt een hogere beloning tot behoud van leraren in het voortgezet onderwijs?

Dit onderzoek gaat in op de vraag in hoeverre een hogere beloning voor leraren in het voortgezet onderwijs hun beslissing om leraar te blijven beïnvloedt.

No title
27 oktober 2015

Een macro-economische analyse van het rendement op publieke kennisinvesteringen

Deze studie analyseert het macro-economische rendement op publieke investeringen in onderzoek en ontwikkeling (O&O).

No title
27 oktober 2015

Een macro-economische analyse van het rendement op publieke kennisinvesteringen

De minister van OCW heeft het CPB verzocht om een onderzoek naar de relatie tussen wetenschap en economische groei, op basis van een macro-economische analyse.

No title
24 september 2015

Blijfkansen van buitenlandse promovendi in Nederland

In deze publicatie brengen we de blijfkansen van buitenlandse promovendi in Nederland in beeld op basis van empirisch onderzoek.

No title
17 september 2015

Financiering van start-ups en venture capital

De ministeries van EZ en Financiën hebben het CPB gevraagd om in kaart te brengen hoe innovatie door jonge ondernemingen in Nederland gefinancierd wordt en wat voor soort beleid zou kunnen helpen.

No title
3 september 2015

Prikkels mbo aansluiting onderwijs-arbeidsmarkt

De ministeries van OCW, SZW en EZ onderzoeken de mogelijkheid om instellingen die middelbaar beroepsonderwijs (mbo) verzorgen financieel te belonen op basis van de arbeidsmarktaansluiting van afgestudeerden.

29 juni 2015

Mbo taalexperiment

Deze publicatie geeft een beeld van het Nederlandse taalonderwijs in het mbo.

No title
8 juni 2015

Hoe effectief zijn belastingvoordelen voor R&D? Een analyse van de literatuur

Er zijn verschillende wetenschappelijke onderzoeken naar de effectiviteit van belastingvoordelen voor Research & Development (R&D).

No title
28 mei 2015

Publieke onderzoeksfinanciering: de voor- en nadelen van verschillende financieringsmethoden

De beste financieringsvorm voor onderzoek bestaat niet. De overheid kan middelen voor onderzoek op verschillende manieren verdelen.

29 april 2015

Het effect van scholingsbeurzen voor leraren op hoger onderwijsdeelname en -afronding: Een regressie-discontinuïteit analyse

Dit discussion paper onderzoekt het effect van toewijzing van een lerarenbeurs op deelname en afronding van hoger-onderwijsopleidingen (bachelors of masters) door leraren.

No title