Zoekresultaten

There are 5 search results.
15 december 2017

Scientia potentia est: de opkomst van de makelaar voor alles

Digitale platforms brengen substantiële voordelen voor consumenten en bedrijven door op te treden als makelaar voor uiteenlopende diensten en producten. Naast vele voordelen, zijn er ook nadelen aan deze verandering: platforms worden stelselmatig gebruikt om misleidende informatie te verspreiden.

3 oktober 2017

Het effect van geografische afstand op online transacties: Bewijs uit Nederland

De opkomst van online handel verandert de rol van fysieke afstand tussen (potentiële) kopers en verkopers: een koper heeft via het internet toegang tot verkopers over het hele land.

11 augustus 2016

Marktordening bij nieuwe ICT-toepassingen

ICT leidt tot een heel scala aan algemeen toepasbare technologieën. Deze nieuwe technologieën veranderen de economie. Tegelijkertijd brengen ze risico’s voor publieke belangen met zich mee.

25 februari 2016

Kansrijk innovatiebeleid

Kansrijk innovatiebeleid belicht de effecten van beleidsmaatregelen op het gebied van fiscale stimulering van r&d, financiering van innovatieve bedrijven, instituten voor toegepast onderzoek, topsectoren en aanbestedingen.

No title
7 juli 2014

Gerichte advertenties, concurrentie tussen websites en privacy

In dit Discussion Paper laten we zien dat het aanbrengen van beperkingen op informatieverzameling voor gerichte advertenties een extra indirect effect heeft op consumentenprijs via de relatie met marktmacht van websites.

No title