Zoekresultaten
30 juni 2016
De politieke economie van de ombouw van de bpm: invoering en reparatie
PublicatieDe grondslag van de aanschafbelasting op personenauto’s, de bpm, werd vanaf 2009 gewijzigd van een heffing op de cataloguswaarde van de nieuwe auto naar een heffing op de CO2-uitstoot van de auto. Daarmee werd beoogd de kopers te prikkelen tot aanschaf van zuinigere auto’s, zodat er een schoner wagenpark zou ontstaan dat bijdraagt aan een vermindering van de uitstoot van CO2. →
Publicatiejaar
Auteurs
- Jan Möhlmann (5)
- Stefan Groot (4)
- Peter Zwaneveld (3)
- Arjan Lejour (2)
- Bart Voogt (2)
- Benedikt Vogt (2)
- Erik Floor (2)
- Frits Bos (2)
- Gerbert Romijn (2)
- Ioulia Ossokina (2)
- Machiel van Dijk (2)
- Paul Verstraten (2)
- Raoul van Maarseveen (2)
- Rob Aalbers (2)
- Sander Hoogendoorn (2)
- Sander van Veldhuizen (2)
- Thomas van der Pol (2)
- Ali Palali (1)
- Annemiek Verrips (1)
- Arne Brouwers (1)
- Bas ter Weel (1)
- Iris van Tilburg (1)
- Jan Svitak (1)
- Johannes Bollen (1)
- Johannes Hers (1)
- Joost van Gemeren (1)
- Kees Folmer (1)
- Maarten van 't Riet (1)
- Sander Gerritsen (1)
- Wim Suyker (1)
- Toon alle
Labels
- Leefomgeving (20)
- Welvaartsstaat (6)
- Marktordening (5)
- Kosten-batenanalyses (4)
- Overheid (4)
- Decentrale overheden (3)
- Klimaat (3)
- Verkiezingen (3)
- Financiële markten (2)
- Ramingen en scenario's (2)
- Demografie en ongelijkheid (1)
- Digitale economie (1)
- Duurzaamheid en circulaire economie (1)
- koopkracht (1)
- Toon alle