Zoekresultaten
22 mei 2018
Leefbaarheidsbaten A2 tunnel Maastricht zeer aanzienlijk: meer dan 200 miljoen
Publicatie
22 mei 2018
Ruimtelijke- én mobiliteitsprojecten in de stad: wat en hoe groot zijn de effecten?
Publicatie
22 mei 2018
De leefbaarheidseffecten van stedelijke infrastructuur: bewijs uit Maastricht
Publicatie
14 mei 2018
Vrijwillig uit de auto: gedragsbeïnvloeding in de werkgerelateerde mobiliteit
PublicatieDe Nederlandse overheid doet veel om mobiliteit in goede banen te leiden. In deze notitie kijken we naar de effecten van gedragsbeïnvloeding op mobiliteit in woon-werk- en zakelijk verkeer. Dit doen we met een overzicht van de empirische literatuur en een analyse van de effecten van het programma Low Car Diet (LCD). →
28 februari 2018
Waarom groeien lonen sneller in grotere steden? Een onderzoek naar het belang van ruimtelijke selectie
PublicatieDeze studie richt zich op de vraag waarom lonen sneller groeien in grote steden dan in kleine steden. We concluderen dat dit voornamelijk wordt veroorzaakt door ruimtelijke selectie: personen en bedrijven met een inherent hogere loongroei vestigen zich bij voorkeur in grote steden. Jonge werknemers ervaren echter wel een substantiële verhoogde loongroei in stedelijk gebied. →