Search results

There are 58 search results for *.
December 22, 2022

Naar een betere onderwijsranking

Hoe betrouwbaar zijn internationale onderwijsrankings? En moet er ingegrepen worden als Nederland daarop steeds lager eindigt? CPB-programmaleider Paul Verstraten reflecteert op het nut van de ranglijsten in zijn column.

No title
December 21, 2022

Kennis en vaardigheden leerlingen moeilijk vergelijkbaar

Er zijn toenemende zorgen over de kennis en vaardigheden van Nederlandse scholieren. Waar Nederland twintig jaar geleden nog aan de Europese top stond, zakt het de laatste jaren steeds verder weg in internationale...

No title
December 21, 2022

A look at the Dutch position in international student assessments

This study examines to what extent international student assessments are an accurate indicator of educational performance and concludes that various problems can influence the score and position of the Netherlands.

high school class
December 21, 2022

A look at the Dutch position in international student assessments

This study examines to what extent international student assessments are an accurate indicator of educational performance and concludes that various problems can influence the score and position of the Netherlands.

high school class
September 15, 2022

Keep on dreaming

De scholen zijn weer begonnen. Sommige leerlingen schuiven na een succesvol eindexamen in mei opnieuw in de schoolbanken. Zij zijn zogeheten stapelaars. CPB-sectorhoofd Jonneke Bolhaar beschrijft in haar blog waarom kunnen stapelen belangrijk is.

No title
May 25, 2022

Meerjarenonderzoeksplan 2022-2024

Het strategisch meerjarenonderzoeksplan 2022-2024 (mjop) geeft aan welke onderzoeksambities het CPB heeft. In lijn met dit plan worden de jaarlijkse werkplannen opgesteld, waarin de onderzoeksprojecten die dat jaar...

May 25, 2022

Meerjarenonderzoeksplan 2022-2024

Het strategisch meerjarenonderzoeksplan 2022-2024 (mjop) geeft aan welke onderzoeksambities het CPB heeft. In lijn met dit plan worden de jaarlijkse werkplannen opgesteld, waarin de onderzoeksprojecten die dat jaar...

May 18, 2022

Can skill differences explain the gap in the track recommendation by socio-economic status?

Tracking early in the school career can influence a student's further educational path significantly. We study the track advice at the end of primary school in the Netherlands, where teachers give a track advice based on a student's previous performance and their impression of the student's ability.

children at school
May 18, 2022

Can skill differences explain the gap in the track recommendation by socio-economic status?

Tracking early in the school career can influence a student's further educational path significantly. We study the track advice at the end of primary school in the Netherlands, where teachers give a track advice based on a student's previous performance and their impression of the student's ability.

children at school
May 18, 2022

Can skill differences explain the gap in the track recommendation by socio-economic status?

Tracking early in the school career can influence a student's further educational path significantly. We study the track advice at the end of primary school in the Netherlands, where teachers give a track advice based on a student's previous performance and their impression of the student's ability.

children at school